Selasa, 3 Mei 2011

Serabut di pagi selasa

Kau patut bersyukur.Jimat-jimat la belanja.Jangan boros.Kau tukarlah kereta lain.Kau jangan belanja besar.Simpan-simpan sikit.
Aku dah naik bosan, muak,jelak dengar ayat-ayat nasihat yang lebih menjurus cemburukan aku.
Memang aku bersyukur, aku masih bekerja dan dapat gaji walaupun tak seberapa.Jimat-jimat?Aku berbelanja pun sampai orang kata aku kedekut dan berkira.Jangan boros?ishh mengarut....tukar keter?memang la nak tukar..tukar lagi besar, anak pun dah empat.orang lain pun tak dapat nak menyelit tumpang.Belanja besar, mesti kena belanja besar..belanja dalam rumah, biar penuh beras dalam tong, biar ada stok minyak, biar ada milo, ada susu, ada ikan, ada ayam..kami tak makan luar sangat...ibu pesan beras dalam tong jangan biar kosong.Semua barang naik harga tapi gaji tak naik-naik.Ingatkan malas nak fikir tapi sesekali fikir jadi serabut.
Tiap-tiap hari fikir macamana earn extra money.Tadi laluan ke pejabat nampak advertisment.Hmm.macam menarik!Nanti aku call.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan